Thursday 20 December 2012

Sarena & Carolyn
sementhing
Lampit
buah pauh
simpai lengan
gelang kaki
rantai duit
tali ujan
selampai
tumpa aluminium
kain karap


sugu tinggi
 kain karap dan selampai
Sepanjang saya bergiat dalam seni dan budaya saya telah mengumpul aksesori iban yang dikatakan lengkap untuk bertanding.dan tahun 2012 membawa tuah kepada saya dan kawan saya kelyus membawa kelainan dalam Pertandingan Kuamng Gawai Lundu 2012 di kampung Sileng Dayak.saya dengan kawan saya kelyus telah pun bergabung idea dan ditolong dua orang gadis cantik molek Sarena Sa Or dan Caroly Wat..mereka berdua telah pun mendapat tempat ke 6 dan naib johan kepada Sarena Sa or...Dalam perjalanan saya sebagai anak seni,saya gembira kerana telah mempunyai koleksi Ngepan(kostume ) iban yang cukup lengkap pada usia saya 21 tahun ini.cerita tentang kebudayaan yang saya dalami adalah sejak daripada umur saya 6 tahun dan bergiat dalam bidang drama sekolah dan perlahan-lahan saya berusaha untuk mendapat yang terbaikdibawah ni ada beberapa kenangan dan gambar koleksi saya..

No comments:

Post a Comment